שיווק ופרסום נכסים באינטרנט יכול לעיתים להיות מאוד אפקטיבי ואם זאת גם להפוך להוצאה לא משתלמת ובזבוז של זמן. במאמר הבא נכיר את אפשרויות הפרסום העומדות בפנינו, בעלי הנכסים, הסוכנויות או המתווך. לפני שנגשים לפרסום הנכס יש לודא שברשותכם: תמונות איכותיות של הנכס וכמובן כל הפרטים הרלוונטים.
נחלק את אפשרויות הפרסום לשניים: פרסום בתשלום ופרסום שאינו כרוך בתשלום. כמו שבודאי נחשתם, אפשרויות הפרסום שלא בתשלום כרוכות בקידום והשקעה של הזמן שלכם בעוד האפשרויות בתשלום "יעבדו" בשבילכם.
בפרסום ללא תשלום נכלול את השיווק ברשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר (שפחות רלוונטי בארץ) וניהול בלוג נדל"ן. אפשרות נוספת ויותר מוכרת היא פרסום בלוח דירות כמו יד2 לדוגמא, אם ברצונכם לפנות לקהל בינלאומי דרך פרסום בלוח דירות פנו לכתובת הדוא"ל שלי ואשלח לכם רשימה של אתרים מומלצים. כיום כל סוכנות או חברה לניהול נכסים מנהלת עמוד פייסבוק בו היא מפרסמת את הנכסים בניהולה וכך כאשר גולש מחפש לו נכס בתיבת החיפוש של פייסבוק הוא מגיע לאותם עמודי פייסבוק ונחשף לאותם נכסים. יצירת עמוד בפייסבוק מאוד פשוטה ובאמצעות חיפוש המשפט "יצירת עמוד בפייסבוק" ב-youtube תוכלו ללמוד ב-5 דקות איך עושים את זה.
לגבי האפשרויות בתשלום, נציין שתי אפשרויות: הראשונה היא פרסום קמפיין ממומן של גוגל או לחילופין מודעות של פייסבוק, אלו אותן מודעות שאתם נחשפים אליהם כאשר אתם מחפשים משהו במנועי החיפוש בצד העמוד או כאשר אתם גולשים להנאתכם בפייסבוק. גם גוגל וגם פייסבוק מספקות מדריך למשתמש מצוין שלוקח אתכם צעד אחר צעד עד ליצירת המודעה ופרסומה. כאשר יוצרים מודעה תתבקשו לקבוע את דף הנחיתה זאת אומרת כתובת האתר אליה הלוחץ על המודעה יגיע (כתובת האתר שלכם או עמוד הפייסבוק שיצרתם) ותאריך סיום לקמפיין. לפני שאתם שופכים כמויות של כסף על הקמפיין קבעו תאריך יחסית קרוב לסיום הקמפיין ולכשיגיע ערכו חשבון האם הקמפיין השתלם לכם לפי כמות הפניות שקיבלתם.
לשאלות ותגובות כתבו אלי ב: gal@cpo.co.il